OṂ Ā A Ī I Ū U Ṛ Ṝ Ḷ Ḹ AI AU AṂ AḤ SVĀHĀ
༣༽ དབྱངས་ཀྱི་ཡི་གེ་བཅུ་དྲུག་པོ་འདི་ཤེས་རབ་ཀྱི་ཆ་འཛིན་པ། བཟླས་པ་ཙམ་གྱིས་སྡིག་པ་ཞི་ཞིང་སྔགས་འགྲུབ་པར་བྱེད་པ་སོགས་ཕན་ཡོན་ཆེན་པོ་སྟེ།
These sixteen vowels uphold the wisdom aspect. Merely reciting them pacifies negative deeds, accomplishes mantras, and possesses other great benefits.
༤༽ རྫོགས་པ་ཆེན་པོའི་རྒྱུད་རྣམས་སུ་ཆོས་སྐུ་སྐྱེ་མེད་དུ་གྲོལ་བར་བྱེད་པའི་སྙིང་པོ་ཞེས་གསུང་ལ།
The Great Perfection Tantras proclaim them to be the essence that liberates into the unborn Dharmakāya.
༥༽ རྡོ་རྗེ་གུར་ལས། ཐོག་མཐར་ཨོཾ་དང་སྭཱ་ཧཱ་བཞག་པའི་ཨཾ་གི་བར་གྱི་དབྱངས་བཅོ་ལྔ་པོ་བཟླས་པར་གསུངས་ཏེ།
The Vajra Pavilion Tantra states: “One should recite the fifteen vowels between the initial OṂ and the concluding SVĀHĀ (i.e., excluding AṂ).”
༦༽ གང་ཞིག་འདས་པ་བསྐུལ་བར་བྱེད་པའི་རྒྱལ་བའི་སྲས་དེ་རྣམས་ཀྱི་ལག་ཏུ་བུད་མེད་ཀྱི་སྒྱུ་མའི་བདེ་བ་ཡང་དག་པར་གནས་ཀྱིས་འདུག་གོ་ཞེས་གསུངས་ཤིང་དེ་སོགས་རྣལ་འབྱོར་མ་དང་ལྷ་རྣམས་ཀྱི་ས་བོན་ཁྱད་པར་ཅན་གྱི་གསང་སྔགས་སོ།།
It is said: “The bliss of the female illusion (consort) truly abides in the hands of those Sons of the Buddha (Bodhisattvas) who arouse the departed (beings)…” and so forth. This and others like it are the exceptional secret mantra, the seed syllables of the Yoginīs and Deities.
𝗧𝗿𝗮𝗻𝘀𝗹𝗮𝘁𝗲𝗱 𝗯𝘆 𝗣𝗵𝘂𝗯 𝗗𝗼𝗿𝗷𝗶 𝗪𝗮𝗻𝗴
“Tashi Delek”
“As Bodhicitta is so precious,
May those without it now create it.
May those who have it not destroy it,
And may it ever grow and flourish.”
Note:
Phonetic Recitation Guide
(to help pronounce it smoothly, syllable by syllable)
• Oṃ → “Ong” (with nasal resonance)
• A → short “Ah”
• Ā → long “Aah” (drawn out)
• I → short “Ee” (as in sit)
• Ī → long “Eee” (as in see)
• U → short “Oo” (as in put)
• Ū → long “Ooo” (as in food)
• Ṛ → vocalic “Ri” (like Sanskrit ṛṣi)
• Ṝ → long “Rii” (elongated vocalic ri)
• Ḷ → vocalic “Li” (tongue curled, like Tibetan “li”)
• Ḹ → long “Lii” (elongated vocalic li)
• Ai → diphthong “Eye”
• Au → diphthong “Ow” (as in cow)
• Aṃ → “Ahm” (with nasal hum)
• Aḥ → “Ahh” (ending with a gentle aspiration)
• Svāhā → “Swaah-Haa” (elongate slightly, soft aspiration at the end)
This way, one can chant:
Oṃ — A — Ā — I — Ī — U — Ū — Ṛ — Ṝ — Ḷ — Ḹ — Ai — Au — Aṃ — Aḥ — Svāhā